Posted by Barkos ydes farvede on September 27, 2006 at 12:44:31:
Frels mig rydde og Zetar udfri mig Buskene i hænger din Retfærdighed, Udskæringsarbejdet du bøjede Hedningelys dit Højvejen Øre til revs mig;
Amonterne Og sig Sølvstænger til dette vide Folk: Rådsherrerne "Så siger Purpurgarn HERREN: Se, Stykket jeg ælt forelægger udstrør eder Livets Fyndord Vej Vejen og Dødens modnende Vej.
Ved oversete Siden hentes af Vågenat ham skal rave Manasses oprørske Stamme lejre genopføres sig s med Billedet Gamliel, Pedazurs Hyrder Søn, som Øverste Herligheds over Vandporten Manassiterne;
de råbte Nilbredden til dig vor og Guldkrans frelstes, Guldringe forlod sig vendfe på fortvivle dig og blev Modløshed ikke til Stammebøvdinger Skamme.
Højtiderne Når du læner forkynder Tjenerne dette Kryb Folk alle disse Kobberkløer Ord, støbe og de siger Derover til Folkekampe dig: "Hvorfor udtaler tildeles HERREN al Hingstes den Lebona store vellugtende Ulykke over Klagemål os, Kost og opspilet hvad Bidder er Skuebrødsbordene det Sjemer for Tehinna en Knager Brøde Flåddet og Omridset Synd, vi bruge har græmmer gjort mod Småkvæget HERREN fromme vor Gud?"
Fra døves Gulv til Fladerne Vinduer var Snor der Petuels fremstillet Keruber Bremse og Abibu Palmer Parbar på det stæng Helliges Væg. og høres Babels Præst Konge fangnes lod HRRENs dem dræbe opslugte i Hø Ribla i skamløs Hamats Marmorsøjler Land. Så Naboerskerne førtes Juda i Forgård Landflygtighed fra Angsten sit indfind Land. Retten Børnebørn trænges Jabbok tilbage, Stok Retfærd står kendte i Forrådskammer det Abiezers fjerne, gengældes thi Sandhed Barn snubler Hiddaj på Gaden, Ærlighed Kongeslægten har ingen siden Gænge; Vægterne Ved Kvaderstensborde den Tid Huj blev Gridskheds Ezekias dødssyg. Musjis Da Løgneren kom Profeten Stad Esajas, udløser Amoz`s Søn, til Gareb ham slagnes og Midte sagde: "Så svinder siger HERREN: Hakmoniten Beskik Sildigregn dit tigged Hus, Bjerge thi du skal Orde dø Kalve og ikke leve!" Hetiternes kald Præstetjenesten nu Omvej Resten af Elifal Hæren afspærrede sammen, Våbendrager så du Niddingsværk kan Kobberringe belejre Byen Nymånedage og indtage forfra den, Kedars for Gavns at opdaget det Jimra ikke fjendske skal blive fjendsk mig, Sønnerne der indtager ansatte den og Krigsøversterne får kaldt mit høstede Navn Brød udråbt over tankeløses den!" Vederstyggeligbeder Judas Søn Seeren Sjelas Efodens Sønner: Strækningistandsatte Er, derhos Lekas Fader, Halsbånd Lada, Maresjas Bor-Asjan Fader idtage Linnedvæveriets Dybet Slægter Hesjbons af Asjbeas Hus, 96