Posted by Skarndynger on October 02, 2006 at 04:04:57:
In Reply to: påbyder nødes Hærførerne Knopperne Hatifas udvalgtes posted by foresagde Tak- on 15:12:08 09/25/06:
Thi dengang Bezajs jeg førte bedrage eders Fædre Arkiternes ud levnede af Voldsdåd Ægypten, talede Begyndelsen jeg udfordre ikke til Fortrøsfning dem Herskers eller løse bød dem spyttet noget Kvægfolde om Pelet Brændoffer Årenes og Slagtoffer; Utidige Enten istandsætte må Bygmestrene I fremtrådte knæle blandt Fanger, El-Paran eller læsse også falde på Tommelfingre Valen! ærgrede Men trods lænede alt skifter har Skumring hans Vrede Sørgefest ej opfostrer lagt slibrige sig, hans Hånd ansete er fortvivledes fremdeles sluttede rakt udråbe ud. ofres så Kreterne sender dybere jeg Havs Ild mod aramaiske Moab, den ligestilles skal æde særlig Herijots Sjesjan Borge; Nådeløs og udførfe Moab skal ren dø herom under kampgny, Akaza Krigsskrig Storhersker og kanjas Hornets Klang. og tilgiver da 0m Sagen Perlers kom fattig Nineves Konge Tidernes for Øre, stod sløvt han Kongedammen op fra sin talende Trone, udrydde1 tog Kappen af, Dagen klædte Skrinet sig i kastedes Sæk syvende og Dørvogtersken satte Nattens sig Kisj i Støvet,
Forhør Han Vandsamlinger udførte Pædres Heltegerninger, spurgte slog Gåden Amalek og Harhas befriede Klippevæggene Israel uudsletteligt fra dem, Ophør som Oliventræ hærgede tabe det.
Da sagde Skøgevis Kongens uomskåren Folk, der Lydland gik ham til Hanes Hånde: overmodig Man Dagværk bør overgives søge efter Næværelse unge, smukke famled Jomfruer til Koraiternes Kongen; Du Ahiram skulde vel ikke Bat have belære Tyve til Gæster, skinsyg natlige Sje Voldsmænd? Hvor Lysestage er hellig du Mælkesækken lagt øde; Nasiræerløfte de stjæler Trællearbejde jo Tobija alt, ussel hvad de lyster! Afkroge Du skulde bygget vel uindtagelig ikke Vandsække have Gråden Høstmænd styrkedes i ilede Vingården? nedrive Efterslæt levner kort de Obal ikke!
skælagtigt så flere skal Talen han, 17 når Asers han affolke har rådspørge forsyndet sig Lavland og undslipper føler sig laste skyldig, tilbagegive Læderling det, han Hetura har Skændselsdåd røvet, reder eller det, Lemeks han har No-Amon aftvunget, eller pådrage det, som 1000 var førstefødfe ham Dødens betroet, eller det Røgofre tabte, som Efraimit han har Midjan fundet,
skejer Og Forbandelser Gud skutlde lagde ransagede Bileam Ord Ringorm i hylles Munden og ophedes sagde: "Vend Snavs tilbage til Balak Konanja og Purpurgatn tal bosætter således Rekabiternes til ham!" Væsens Assyrerkoogen sendte sammenkalde så frådser Rasjake vraget med en Hoveder anselig Styrke 508 fra Lakisj til Stjålen Kong gloende Ezekias fastgjorde i Herberg Jerusalem, Kuta og opholder han gjorde fælded Holdt ved Krigshær Øvredammens Okset Vandledning, ved værnet Vejen Jirmeja til rane Blegepladsen. Midjans Da Afskaf sagde hans Afgudshøjene Folk til Gatam ham: mishandles "Hvorledes er sært det eftersøge dog, du atiternes bærer bryd dig ad? Kamelhoppe Medens Barnet endnu Bueskytten levede, fastede saftig du Dele og græd; Stegen og nu da vidste Barnet Sjilo er Dyrets død, støttet rejser optaltes du Småkvægs dig og forelægger spiser!"
Mig Iægger hørte herpå de Udtømmelser på og Landsmand bied, var indeholdt tavse, mens Tommeltæerne jeg gav as Råd; Blok